7+1 módszer a párkapcsolati konfliktus kezelésére

7+1 módszer a párkapcsolati konfliktus kezelésére

Pappné Szabó Anita  házassági tanácsadó

Ha dühös vagy, akkor okos megmutatni, hogy dühös vagy!

Az intim kapcsolatok intenzív érzéseket keltenek a pár tagjaiban. Sokan próbálják elkerülni a konfliktusokat különböző manővereken keresztül. Úgy tesznek, mintha mindig egyetértenének; vagy az egyik agresszívan makacs, így a másik fél inkább úgy dönt, hogy elkerüli azokat a témákat, amelyekkel tisztázni lehet a nézeteltéréseket…

A romantikus kapcsolatokban a tettek, gyakran kapcsolódnak a párok gyermekkori tapasztalatainkhoz, olyan fájdalmas élményeket idézhetnek fel, amelyek újra előhívják a negatív érzelmeket, ha hasonló helyzet fordul elő.

Ha valaki felismeri a párja legmélyebb félelmeit, és tudja ezeket kezelni az mindenképp előbbre vivő.

Nagyon fontos, hogy megnyugtató szavakat használj!

A minden napi küzdelem gyakran összekapcsolja a párt és erősíti kapcsolataikat. Viszont a megoldásra váró problémák nem elkerülhetőek, ezért fontos, hogy figyelj a párod rezgéseire.

1.Aktív figyelem

Ismételd meg, amit párod mondott. Ha nem érted, tegyél fel tisztázó kérdéseket.

Nem kell egyetértened, de vedd komolyan párod érzéseit!

Ha félreérted kedvesed, az komoly küzdelmekhez vezethet a későbbiek során.

Tisztázni! Még akkor is, ha feleslegesnek tűnik.

2.Légy hiteles!

Ha nem érted párod, kérj további magyarázatot. Kérj őszintén elnézést, ha szükség van rá.

A konfliktus megszüntetése érdekében a másik ember manipulálhat és elutasíthat.

Törekedj a megértésre. Próbáld kitalálni, mi a párod szükséglete.

3.Tartsd szem előtt, hogy a megoldásra törekszel!

Akard megoldani a problémát!

4.Ne érvelj dühösen!

Ismerd fel, ha dühös vagy, mielőtt folytatnád, a konfliktuskezelést nyugodj le!

5.Ne fuss köröket!

Ismered a harcot?

Vannak olyan párok, akik állandóan ugyanazokat a köröket futják a veszekedéseik alatt.

Egy problémát addig kell megbeszélni, még mindkét fél azt érzi, hogy a másik megértette őt.

6.A gesztusokra figyelj!

Néha nehéz azt mondani, hogy “szeretlek”, amikor fájdalmat és dühöt érzel. De az ölelés, sokszor megnyugtathatja a szorongó partnert.

Azonban fontos tiszteletben tartani a másik személy rezgéseit, és nem szabad túlzottan közeledni, ha nem érzékeny erre.

7.Erősítsd meg kapcsolatodat!

De ne úgy, hogy behódolsz a párod akarata előtt, vagy Ő a tied előtt! Próbáljátok a megfelelő lehetőségeket megtalálni a továbblépéshez!

Mindig vannak mélypontok, de ez nem kell, hogy a kapcsolatod végét jelentse.

+1.Légy türelemmel!

A konfliktusok intenzitása idővel csökken és nagyfokú kölcsönös megértést eredményezhet.

 

A jó párkapcsolatért minden nap tenni kell!

Ha élhetünk boldogan is, miért éljünk boldogtalanul?

Szeresse megfelelően párját!

Ha úgy gondolja nem tudja leküzdeni a felmerülő problémákat, forduljon hozzám bizalommal!

Facebook elérhetőségem:

Lelkitárs a párkapcsolatban

https://www.facebook.com/Lelkitárs-a-párkapcsolatban-1759463097640261

Share this post

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.